Lato - czas kumulacji witaminy D3

Kiedy jesienią i zimą dni są ciemne i ponure, pozbawione słońca, organizm dotkliwie odczuwa brak witaminy D3, co przekłada się także na gorsze samopoczucie. Gdy zaś nadchodzi wiosna i lato, humor od razu się poprawia. Lato jednak jest nie tylko przyjemnym czasem, ale też okresem, gdy można łatwo i bez żadnych wydatków zadbać o swoje zdrowie. Witamina D3 czerpana ze słońca jest łatwo dostępna, warto więc postarać się, by dostarczyć ją sobie w jak największych ilościach.

Lato

Syntezę skórną trzeba umożliwić

O tym, że organizm może wytwarzać pewne ilości witaminy D3 pod wpływem promieni słońca, pewnie wie większość osób. Często jednak wydaje się, że zachodzi to automatycznie. Niestety, nie jest to takie proste. By synteza skórna, czyli wytwarzanie witaminy D3 w skórze pod wpływem słońca, mogła zachodzić, trzeba zadbać o pewne kwestie.

Przede wszystkim potrzebna jest odpowiednia ilość słońca. Jego promienie docierają do ziemi i między innymi powodują fotostarzenie nawet przez chmury, ale w takich warunkach synteza skórna niestety nie zachodzi. Potrzebne jest bezchmurne niebo i pełne słońce, przy czym najlepiej jest wystawiać się na jego działanie w godzinach 10-15. Wówczas świeci ono najmocniej, o czym informują lekarze przestrzegający przed poparzeniami słonecznymi. To kolejna kwestia - prócz tego, że trzeba wystawić się na słońce w godzinach, gdy jest ono w szczytowym punkcie nieba, a więc jest najmocniejsze, nie można też używać kremów ochronnych. Filtry UV blokują dostęp promieni w głąb skóry, a więc synteza skórna witaminy D nie zachodzi. Na szczęście nie oznacza to, że trzeba smażyć się na słońcu, narażając się na skutki fotostarzenia i poparzenia skórne. By proces syntezy zaszedł, nie potrzeba dużo czasu, kwadrans dziennie w zupełności wystarczy.

 

Dostosować ubiór

Oprócz tego, że skóra nie może być zabezpieczona przez krem z filtrem, nie może być też chroniona odzieżą, nawet jasną i przewiewną. Należy wystawić skórę bezpośrednio na słońce, minimum nogi i przedramiona jeśli chce się, by wytworzone ilości witaminy D3 były optymalne. Nie wolno przy tym zapominać o nakryciu głowy, co pozwoli uniknąć udaru. Dotyczy to zarówno dzieci, jak i dorosłych.

Stosowanie się do tych zaleceń pozwoli na czerpanie korzyści ze słońca, a warto pamiętać, że znaczenie witaminy D3 jest bardzo duże. Słońce zaś jest bezpłatnym sposobem na jej dostarczenie do organizmu. Korzystanie z tego źródła będzie też ogromnie przyjemne.

Więcej informacji o witaminie D znajdziesz na stronie http://www.vitrumd3.pl/

Artykuł dodano:

Data dodania:
Liczba wyświetleń artykułu: 318
Inne artykuły
Kilka sposobów na wzmacnianie odporności zimą
12
gru
Przebywamy w zatłoczonych placówkach pomiędzy ludźmi, którzy chorują, są zmęczeni, nie dbają dostatecznie o higienę osobistą. Jeśli organizm jest osłabiony, może bardzo łatwo złapać infekcję. Dotyczy to zarówno dzieci, których odporność dopiero się buduje, jak i dorosłych. Okres po chorobie, zmęczenie, zbyt mało snu lub nieodpowiednia dieta odbijają się na zdrowiu naszym i naszych dzieciaków. Zastosuj tych kilka sposobów, aby przetrwać zimę w dobrej kondycji!
czytaj
Zima na plaży - przygotuj skórę na spotkanie ze słońcem!
06
gru
Marzysz może o spędzeniu świątecznego okresu z dala od śniegu i zimowej aury? Może zamiast na narty wybierasz się na plażę? Niezależnie od swoich zimowych planów wakacyjnych nie zapominaj o prawidłowej pielęgnacji skóry.
czytaj
Problem z przebarwieniami i plamami po słonecznych wakacjach? Jak się go pozbyć?
29
paź
Z wakacji przywozimy setki zdjęć, mnóstwo wspaniałych wspomnień, złotą opaleniznę i nowe znajomości. Ale czasem zdarza nam się wrócić z urlopu z niechcianą pamiątką, czyli przebarwieniami skóry. Czy wiesz, jak sobie z nimi poradzić?
czytaj

Opinie o Lato - czas kumulacji witaminy D3 Dodaj komentarz

Nie mamy jeszcze żadnego komentarza :(
Bądź pierwszym, który go doda!
Odpowiadasz do